İzleme ve Koordinasyon Daire Başkanlığı Görevleri


 İzleme ve Koordinasyon Daire Başkanlığının birimleri ve görevleri şunlardır:
1. İzleme ve Koordinasyon Birimi
a) Genel Müdürlüğün görev alanına giren veri içeren metinleri ilgili birimlerden toplamak ve Genel Müdürlük görüşünü oluşturmak,
b) Genel Müdürlüğün görev alanına ilişkin konularda ulusal eylem planlarına, diğer benzer belgeleri ve planlar ile ulusal metinlere ilişkin bilgi ve verileri, ilgili birimlerden toplamak ve Genel Müdürlük görüşünü oluşturmak,
c) Genel Müdürlükçe cevaplandırılan soru önergelerinin koordinasyonunu sağlamak,
ç) Genel Müdürlüğün stratejik plan çalışmasını yürütmek.
d) Genel Müdürlüğe ilişkin sunumları hazırlamak.
e) Genel Müdürlüğün görev alanına giren ulusal projelerin tüm kayıtlarını tutmak ve Bakanlık ilgili birimine raporlamak.
f) Genel Müdürlük görev alanı kapsamında imzalanan protokollerin arşivini tutmak.
g) Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun ve Bilgi Edinme Kanunu ve ilgili diğer mevzuat çerçevesinde, Genel Müdürlüğe iletilen şikâyet ve dilekçeler ile bilgi edinme taleplerini değerlendirmek ve cevaplandırmak, CİMER ve Bilgi Edinme Kanunu kapsamındaki işleri koordine etmek.
2. Veri Toplama, İstatistik ve Analiz Birimi
a) Genel Müdürlüğün görev alanına ilişkin istatistiki verileri daire başkanlıklarından ve diğer kurumlardan toplamak, derlemek, raporlamak ve ilgilileriyle paylaşmak,
b) Genel Müdürlüğün bilişim uygulamalarının ve görev alanına giren verilerin bilgi işlem alt yapısında yer alması ve veri tabanı aracılığı ile derlenmesine yönelik iş akış süreçlerini belirlemek üzere Bakanlığın ilgili birimi ile birlikte koordinasyon içinde yürütmek,
c) Genel Müdürlüğün görev alanına giren ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların istatistiki yayınlarını takip etmek, bilgileri değerlendirmek, analiz etmek, raporlamak ve paylaşmak,
ç) Genel Müdürlüğün görev alanı kapsamında ihtiyaç duyulan yeni verilerin tespitini yapmak, engellilik ve yaşlılık bazında ayrıştırılmış verilerin sağlanmasına yönelik çalışmaları yürütmek ve elde edilecek verilerin Bakanlığa aktarılmasını ve paylaşılmasını koordine etmek,
d) Yazılı ve sözlü veri ve istatistik talebine ilişkin dilekçe, yazı ve sözlü soruları yanıtlamak.
3. Teftiş ve İç Denetim Raporları İzleme ve Koordinasyon Birimi
a) Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı ile İç Denetim Başkanlığına ilişkin iş ve işlemler ile ilgili, Genel Müdürlük birimleri arasında koordinasyonu sağlamak.
b) İç denetim, kalite yönetim sistemi ve genel teftiş rapor sonuçlarına uygun olarak düzeltici ve önleyici faaliyetlerin diğer Daire Başkanlıklarınca yerine getirildiğini takip etmek,