Toplum Hizmetleri Daire Başkanlığı




Toplum Hizmetleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

• Aile ve topluma yönelik koruyucu, önleyici, geliştirici, rehberlik edici sosyal hizmet faaliyetlerinin yürütülmesini sağlamak ve koordine etmek, gerektiğinde ilgili birim, kurum ve kuruluşlara yönlendirme ve önerilerde bulunmak,
• Sosyal Hizmet Merkezleri ile ilgili usul ve standartları belirlemek, değişen ihtiyaçlar doğrultusunda güncellemek ve bu alanda mevzuat geliştirmek,
• Sosyal Hizmet Merkezi hizmetlerinin iyileştirilmesi ve geliştirilmesine yönelik tedbirler almak ve çalışmalar yapmak,
• Ülke genelinde planlanan sosyal hizmet merkezlerinin ve ek hizmet birimlerinin açılış, taşınma, kiralama ve kapanış işlemlerinin uygunluğunu değerlendirmek ve bu işlemleri yürütmek,
• Sosyal Hizmet Merkezlerinde çalışan meslek personelinin ve idarecilerin eğitimlerini ihtiyaçlar doğrultusunda planlamak ve uygulanmasını sağlamak,
• Sorumluluk alanına ilişkin sorunlar ve yürütülen sosyal hizmet faaliyetlerine ilişkin bilgileri veri tabanı aracılığıyla izlemek, güncellemek ve yapılacak çalışmalarda değerlendirmek,
• Sosyal Hizmet Merkezleri için geliştirilen bilişim altyapısının iyileştirilmesine ve geliştirilmesine yönelik Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğüne önerilerde bulunmak,
• Sosyal Hizmet Merkezlerinde verilen hizmetlerin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için mevzuat ve insan kaynakları konularında gerekli tedbirleri almak ve planlamalar yapmak,
• Sosyal Hizmet Merkezlerinin genel teftiş raporlarını ilgili Valiliklere göndermek, teftişi yapılan birimlerce raporlarda yer alan tespit ve tenkitlere ilişkin Valilikler tarafından iletilen cevapları değerlendirmek, raporlarda Bakanlık diğer merkez birimlerini ilgilendiren hususların bulunması halinde bu kısımları ilgili merkez birimlerine intikal ettirmek, takip edilmesi gereken hususları ilgili Genel Müdürlük/Başkanlık ile irtibat kurarak takip etmek, bu doğrultuda yapılan işlemler ile verilen cevapların yeterli olup olmadığına ilişkin nihai durum hakkında Rehberlik ve Teftiş Başkanlığına bilgi vermek,
• Sosyal risklerin konular, gruplar ve yerleşim alanları itibarıyla ayrı ayrı gösterildiği, puanlama usul ve esasları kılavuz ile belirlenen ve her yıl güncellenen risk haritasının standartlarını belirlemek,
• Sosyal Hizmet Merkezlerinde sosyal hizmet uygulamalarının sistematik sunumuna yön vermek, standart bir sosyal hizmet uygulaması sağlamak amacı ile Sosyal Hizmet Merkezleri idareci ve meslek personeline yönelik rehberi hazırlamak ve güncellemek.