Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
• Genel Müdürlük ve taşradaki ilgili merkezlerin insan kaynaklarına yönelik iş ve işlemlerini gerektiğinde Bakanlık Strateji Geliştirme Başkanlığı ve Personel Genel Müdürlüğü ile koordineli bir şekilde yürütmek,
• Genel Müdürlüğün gelen/giden evrak iş ve işlemleri ile 18/10/2019 tarihli ve 30922 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümleri kapsamında arşiv iş ve işlemlerini yürütmek,
• Genel Müdürlük hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli olan her türlü mal ve hizmet alımları ile bakım, onarım ve benzeri işleri gerektiğinde Bakanlık Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı ve Strateji Geliştirme Başkanlığı ile koordineli bir şekilde yürütmek,
• Genel Müdürlük ön malî kontrol işlemlerini yürütmek,
• Genel Müdürlük taşınırlarının 18/1/2007 tarihli ve 26407 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Taşınır Mal Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda etkili, verimli, ekonomik ve hukuka uygun olarak edinilmesine, kullanılmasına, kayıtların usulüne uygun tutulmasına, yönetim hesabının ilgili mercilere iletilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
• Genel Müdürlük personelinin sözleşme, maaş, görev yolluğu, icra/nafaka takip işlemleri, kişi borçları, doğum yardımı, kesenek, harcırah, sendika üyeliği/çekilme ve benzeri tahakkuk iş ve işlemlerini yürütmek,
• Genel Müdürlük birimlerinde çalışan personelin; sosyal güvenlik, işe giriş ve işten ayrılış işlemleri, izin, sağlık raporu, istifa, emeklilik gibi özlük işlemlerini yürütmek,
• Genel Müdürlük ve taşradaki ilgili merkezlerin hizmetlerinin yürütülmesine yönelik yatırımlarını planlamak ilgili birimlerle gerekli koordinasyonu sağlamak,
• Genel Müdürlük bütçesinin hazırlanması, Ayrıntılı Harcama Programının düzenlenmesi, ödeme işlemlerinin takibi, tahakkuk ve bütçe kayıtlarının tutulması, bütçe hazırlama ve uygulama sonuçlarına ilişkin verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve mali istatistiklerin hazırlanması iş ve işlemlerini yürütmek,
• Genel Müdürlüğün faaliyet raporuna esas olacak birim verilerini hazırlamak, ödeneklerin dağıtımı, tenkisi işlemlerini gerçekleştirmek ve muhasebesini tutmak,
• Genel Müdürlük ve taşradaki ilgili merkezlerin bütçe ve mali işlemlerine ilişkin iş ve işlemleri Bakanlık Strateji Geliştirme Başkanlığı ile koordineli bir şekilde yürütmek,
• Genel Müdürlükte kullanılan, büro makineleri, bilgisayar, telefon, faks ve benzeri demirbaşların bakım sözleşmelerini ve onarımlarını yaptırmak,
• Sayıştay incelemeleri, emanet işleri, banka işlemleri, kredi işlemleri ve benzeri hizmetleri yürütmek,
• Genel Müdürlük çalışanlarına yönelik ihtiyaç duyulan alanlarda ilgili birimler ile iş birliği içinde hizmet içi eğitim programları planlamak ve yürütmek,
• Genel Müdürlüğün bilgi-işlem ile internet sayfası hizmetlerini yürütmek,
• JİRA takip sistemi üzerinden talep oluşturma, onaylama ve takibi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
• Genel Müdürlüğün resmi mühür temini iş ve işlemleri yürütmek,
• Aile ve Gençlik Fonuna ilişkin mevzuat hükümleri doğrultusunda Genel Müdürlüğümüze aktarılan fonun harcanması, takibi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek