Karaman'da hizmet veren Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının İletişim Merkezi ALO 170'te çalışanların yüzde 30’unu engelliler oluştururken, aynı masada iki kişi çalışan görme engelli Ahmet Çopur ile konuşma güçlüğü bulunan Merve Uyar, merkezin açıldığı günden bu yana 10 yıldır birbirlerini tamamlıyor. Ahmet Çopur, vatandaşların sorularını dinlerken, Merve Uyar da bilgilerini bilgisayara giriyor ve bu şekilde vatandaşları bilgilendiriyor.
“Çalışma Ortamımız Çok İyi”
Konuşma engeli bulunan Merve Uyar, görme engelli Ahmet Çopur ile 10 yıldır uyum içinde çalıştıklarını ve ALO 170’te çalıştığı için çok mutlu olduğunu söyledi. Uyar, “İletişim Merkezine çağrılar yoğun olarak geliyor. Günlük 100’e yakın çağrı alıyoruz. İşyeri ortamımız engellilere uygun. Bizlerle ilgili her türlü yardım yapılıyor. Ahmet ağabey çağrılara cevap veriyor ben de kayıtları giriyorum uyum içerisinde çalışıyoruz. Burada çalışan arkadaşlarımız da bizlere gerekli yardımı ve özeni gösteriyorlar. Bu işyerinde engeli olan ya da olmayan diye bir ayrım yok.” diye konuştu.
“Bu Projeyi Gerçekleştirenlere Çok Teşekkür Ediyorum”
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk’a teşekkür eden görme engelli Ahmet Çopur da çalışma ortamlarının çok güzel olduğunu belirterek, “Engellilerle engelli olmayanları birleştiren bir projedir bu. Bu projeyi gerçekleştirenlere çok teşekkür ediyorum. Özellikle de Bakanımız Zehra Zümrüt Selçuk’a engelliler olarak çok teşekkür ediyoruz. Burada çalışmamızı engelleyen hiçbir şey yok. Buradaki arkadaşlarımız da bizlere her konuda yardımcı oluyorlar.” dedi.
“Çalıştığımız İşyeri Bize Göre Yapılmış”
Engelli olmalarından dolayı bir problem yaşamadıklarını ifade eden Çopur, “Merve hanımla uyumumuz çok iyi. Mevzuatları iyi takip ediyor ve bana bilgi akışını anında sağlıyor. Ben de o bilgileri vatandaşımıza aktarıyorum. Burada çalışanların yüzde 30’u engelli. Engelli olmayan arkadaşlarımızla da uyum içerisinde çalışmaktayız. Çalıştığımız iş yeri bize göre yapılmış ve mükemmel bir yer.” dedi.
“ALO 170, 10 Farklı İlde Bin 567 Kişi ile Hizmet Veriyor”
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İletişim Merkezi ALO 170, 10 farklı ilde bin 567 çalışanıyla 7/24 kesintisiz hizmet veriyor. Günlük ortalama 80 bin ile 100 bin arasında çağrının cevaplandığı merkezde; Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu, İş-Kurumu ile Mesleki Yeterlilik Kurumu mevzuatları konusunda hizmetler veriliyor.