14 Haziran 2018, Perşembe

SOSYAL HİZMET MERKEZİ HİZMET STANDARTLARI TABLOSU


                          ELAZIĞ SOSYAL HİZMET MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
                                                          HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

Sıra No Hizmetin Adı İstenen Belgeler Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç)
1 Özel Kreş ve Gündüz Bakımevlerine Ücretsiz Çocuk Yerleştirme İşlemleri
  1. Dilekçe
  2. Çocuğa ait tek hekim sağlık raporu
  3. SOYBİS dilekçesi
  4. Boşanma varsa mahkeme kararı
  5. Meslek elemanı tarafından düzenlenecek sosyal inceleme raporu
  6. Ebeveyn çalışıyor ise gelir belgesi
 
 
 
 
1 Ay
2 Özel Kreş ve Gündüz Bakımevleri İşlemleri
  1. Kurucu İçin İstenen Belgeler:
  1. T.C. Kimlik numarasının beyanı
  2. Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan
  3. Hizmete açılmak istenen kuruluşa ait binanın adresi
  4. Bulaşıcı hastalığı olmadığına ilişkin sağlık raporu
 
  1. Sorumlu Müdür:
  1. Öğrenim durumunu gösterir belge
  2. Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan
  3. Bulaşıcı hastalığı olmadığına ilişkin sağlık raporu
  1. Sorumlu Müdür yabancı uyruklu olması halinde istenecek belgeler:
  1. Pasaport Örneği
  2. Çalışma İzin Belgesi
  3. Emniyet Müdürlüklerinden alınacak İkamet Tezkeresi
  4. Yurt dışından alınan diplomaların Yükseköğretim Kurulunca denkliğinin tanındığına dair belgenin bir örneği
  5. Kreşlerde en az iki yıl sorumlu müdür veya grup sorumlusu olarak çalışmış olduğuna dair belgenin ve noter onaylı örneği
6-MEB'e bağlı kurumların Yabancılar İçin Türkçe Programına katılarak alınan belgenin bir örneği, bu belgenin olmaması halinde il/İlçe ME Müdürlüklerince oluşturulacak komisyon tarafından çocuklarla iletişim kurabilecek düzeyde Türkçe bildiğinin tespitine ilişkin olarak verilecek belgenin bir örneği
  1. Alanında daha önce görev yaptıysa idari ve adli ceza almadığını gösterir belgenin, ilk defa görev alacakların ise adli ceza almadığını gösterir belgenin ve Türkçe tercümesinin noter onaylı örneği
  2. Bulaşıcı hastalığı olmadığına ilişkin sağlık raporu
 
 
 
 
  1. Kuruluşun açılacağı bina ile ilgili olarak istenecek belgeler:
  1. Binanın bütün bölümlerini gösterir Çevre ve Şehircilik Müdürlüğünden alınacak tasdikli planı ve uygunluğunu gösterir rapor
  2. Binanın tapu senedi veya kira kontratı
  3. Kuruluşun, bir apartman katında veya toplu konut alanlarındaki müstakil bir binada hizmete açılması halinde yönetim planında belirtilen yetkiye dayandırılarak apartman veya toplu konut yöneticilerinden alınacak izin belgesi
  4. Yangın güvenliği yönünden itfaiye müdürlüğünden alınacak rapor
  5. Binanın trafik emniyetine ve genel ahlak kurallarına uygun bir yerleşim alanında olduğuna dair İl/İlçe Emniyet Müdürlüğünden alınacak rapor
  6. Binanın yapı kullanım izin belgesi (İskan Raporu)
  7. Binanın fiziki şartları ile bulunması gereken araç ve gereçlerin kuruluşa uygunluğunu gösterir İl Müdürlüğünce hazırlanacak inceleme raporu.
  1. Özel Kreş ve Gündüz Bakımevleri ile Özel Çocuk Kulüpleri Yönetmeliğinde belirlenen esaslar çerçevesinde hazırlanacak kuruluş İç Hizmet Yönergesi
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3 Ay
3
Sosyal ve Ekonomik Destek Hizmetleri
 
  1. 1-T.C. Kimlik numarası beyanı
  2. 2-Sağlık raporu, öğrenci belgesi
  3. 3-Soybis İzin formu
  4. 4-Dilekçe
 
 
 
3 Ay
4 Gerçek Kişiler ve Özel Hukuk Tüzel Kişileri İle Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca Açılan Aile Danışma Merkezlerinin Açılış İşlemleri
  1. Merkezde çalışacak tüm personel için;
 
  1. İş Kanunu hükümlerine göre istihdam edilecek personel  için düzenlenmiş iş sözleşmesi
  2. Öğrenim durumunu gösterir belgenin aslının ibrazı ile İl veya İlçe Müdürlüğünce onaylı örneği
  3. Adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyan
  4. Aile danışmanlarının ve meslek elemanlarının niteliklerini gösteren belgeler
 
  1. Merkez müdürünün veya özel hukuk tüzel kişileri temsilcisinin başvurusu yapmaya yetkili olduğuna ilişkin belge
  2. Merkezin adı, adresi ve telefon numarası
  3. Merkezin hizmet vereceği binanın ya da bağımsız bölümün iskân durumu hakkında Belediye İmar Müdürlüğü’nden alınacak iskân raporu örneği ya da üniversitelerin ilgili bölümlerinden alınacak statik raporu örneği
  4. Yangın güvenliği yönünden İtfaiye Müdürlüğünden alınacak rapor
  5. Merkezin tüm mekânlarını ve kullanım amaçlarını gösterir krokisi
  6. Merkezin, bir apartman katında veya toplu konut alanlarındaki müstakil bir binada hizmete açılması halinde yönetim planında belirtilen yetkiye dayanılarak apartman veya toplu konut yöneticilerinden alınacak izin belgesi
  7. Merkezin bu Yönetmeliğe uygun olarak belirlenmiş amacı, çalışma gün ve saatleri, ilk görüşme, danışmanlık seansları, vaka tartışma toplantıları, meslek elemanlarının yararlanacağı mesleki yönlendirme çalışmaları, personelin nitelik ve görevleri ve belirtilmesi istenen diğer hususları gösteren iç hizmet yönergesi
  8. Özel hukuk tüzel kişileri için ticaret sicil gazetesi, vergi levhası ve  imza sirkülerinin birer örneği
  9. Gerçek kişiler için, T.C. Kimlik numarası beyanı ve adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyan
 
 
 
 
 
5 Engelli Evde Bakım İlk Başvuru
  1. 1-Dilekçe
  2. 2-T.C. Kimlik Numarası beyanı
  3. 3-Engelli sağlık kurulu raporu (Engel Oranı % 51 ve üzeri ağır engelliler)
  4. 4-Bakmakla yükümlü olunan bireyler kapsamındaki kişilerin gelir ve mal durumuna ilişkin yazılı beyanı ve taahhüdü ile beyanın içeriğine dair belgeler
  5. 5-İki adet vesikalık fotoğraf
  6. 6-Varsa öğrenim durumunu gösterir belge veya sureti
  7. 7-Engellinin vasisi var ise, vesayete ve vasi atanmasına ilişkin mahkeme kararı
  8. 8-Anne babanın boşanmış olması hâlinde, boşanmaya ilişkin mahkeme kararı (Velayet kararı)
 
 
 
 
 
 
 
4 Ay
6 Danışmanlık Hizmetleri
  1. Çocuk ve Yetişkinlere Yönelik Bireysel Danışmanlık
1-Dilekçe
          2-T.C.Kimlik numarası beyanı
  1. Evlilik Öncesi Danışmanlık
1-Dilekçe
          2-T.C.Kimlik numarası beyanı
  1. Boşanma Öncesi Danışmanlık
1-Dilekçe
          2-T.C.Kimlik numarası beyanı
 
 
 
 
1 Ay
7 Doğum Yardımı İşlemleri 1-Dilekçe
2-T.C.Kimlik numarası beyanı
3-Yeni doğan çocuğa ait nüfus cüzdanı
 
1 Ay 20 Gün
       

 
 
 
 
 

İlk Müracaat Yeri Elazığ Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü İkinci Müracaat Yeri Aile ve Sosyal Politikalar                   İl Müdürlüğü
İsim Çetin Özmen İsim Suat Kenç
Ünvan Kuruluş Müdürü Unvan İl Müdürü
Adres Cumhuriyet Mah.Fatihahmet Baba Bulv.No:96 Elazığ Adres Cumhuriyet Mah.Fatihahmet Baba Bulv.No:96 Elazığ
Tel 0 424 247 35 43 Tel 0424 233 67 51
Faks 0424 247 53 91 Faks 0424 218 15 73
e-posta elazig.shmm@aile.gov.tr e-posta  












Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.