…
…
22 Nisan 2022, Cuma ELAZIĞ

2022 yılı 1. Erişilebilirlik İzleme ve Denetleme Komisyon toplantısı Elâzığ ili vali yardımcısı İsmail ALSANCAK başkanlığında Aile ve sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü toplantı salonunda yapıldı.


2022 yılı 1. Erişilebilirlik İzleme ve Denetleme Komisyon toplantısı Elâzığ ili vali yardımcısı İsmail ALSANCAK başkanlığında Aile ve sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü toplantı salonunda yapıldı. Toplantıya Vali Yardımcısı İsmail ALSANCAK, Aile Ve Sosyal Hizmetler İl Müdür Yardımcısı Faruk AYDIN ile komisyon üyeleri Beyza BOZDUMAN, Refik TEMİZ, Metin FIRAT, Arif Soydan KAHRAMAN, Hakan KARAHAN, Tuğrul SAATÇİ ve İlker AYAZ katıldı.

Özellikle günlük hayatta yoğun olarak kullanılan okullar ve sağlık tesislerin, Kamuya açık mekânların, gerçek ve tüzel kişilere ait yapıların, binaların, açık alanların engellilerin erişilebilirliğine uygunluğunu denetlemek üzere kurulan komisyon toplantısında konuşan Vali Yardımcısı İsmail ALSANCAK; "5378 sayılı Engelliler Hakkında Kanun gereği çıkarılan Erişilebilirlik İzleme ve Denetleme Yönetmeliği uyarınca tüm kamu binalarının, açık alanların, parkların ve toplu taşıma araçlarının engelli vatandaşlar için rahatlıkla ulaşılabilir olması için gerekli tüm çalışmaların yapılarak, denetlenmesi gerektiğini vurguladı.

Elâzığ Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdür Yardımcısı Faruk AYDIN yaptığı konuşmada, İlimizde 5378 sayılı Engelliler Hakkında Kanunun 5.maddesine istinaden kurulan Erişilebilirlik İzleme ve Denetleme Komisyonunca; toplam 1310 bina, yeşil alan ve toplu taşıma aracının denetim ve incelemeleri yapılmış ve 23 hizmet binası Erişilebilirlik Belgesi almıştır dedi.

Toplantıda gündem maddeleri olarak; tespiti yapılan binaların durumu hakkında alınacak kararlar, tespiti ve denetimi yapılanan hizmet binalarından düzenleme yapılmayanlar hakkında cezai işlemler görüşüldü.

Ayrıca yapılan inceleme ve denetimler sonucu uygunluğu tespit edilen 2 hizmet binası hakkında erişilebilirlik belgesi düzenlenip verilmesi ve 41 hizmet binasına ihtar yazısının gönderilmesi kararlaştırıldı.