Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile Disleksi Öğrenim Güçlüğü Derneği işbirliğinde düzenlenen “Disleksi Öğrenme Güçlüğünde Güncel Yaklaşımlar ve Gelecek Hedeflerinin Belirlenmesi Çalıştayı” 26-27 Kasım 2015 tarihleri arasında Antalya Kemer’de gerçekleştirildi.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile Disleksi Öğrenim Güçlüğü Derneğinin ortaklaşa düzenlediği çalıştaya 24 üniversiteden 65'i profesör ve akademisyen olmak üzere 250 kişi katıldı. Çalıştayın açılışında konuşan Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcısı Hulusi Armağan Yıldırım, disleksinin bir hastalık değil, bir “öğrenim güçlüğü” olduğunu vurgulayarak başladığı konuşmasında “Dinleme, konuşma, okuma, yazma, akıl yürütme ile matematik yeteneklerinin kazanılmasında ve kullanılmasında önemli güçlüklerle kendini gösteren Disleksi, çocukların akademik ve sosyal hayatlarında büyük sıkıntı ve özgüven eksikliğine neden olabilmektedir” dedi. Türkiye’nin birçok açıdan dünyanın ilerisinde bir durumda olduğunu belirten Yıldırım, “Ülkemizde maalesef aileler, çocuklarının durumunu bilmiyor. Yasal süreçler ve hizmet açısından, ülkemiz dünyaya model olacak bir ülke... Türkiye'de çocuklar disleksi eğitimi alma açısından ciddi anlamda destekleniyor. Ailelerin bilgilendirilmesi için çalışmalarımız sürüyor. Bu çalıştayla birlikte 2016'dan itibaren disleksi konusunda bilinçlendirme çalışmalarına hız vermiş olacağız” şeklinde konuştu.
Çalıştayda konuşan Disleksi Öğrenim Güçlüğü Derneği Başkanı Atıf Tokar ise, disleksinin çocuklarda ilkokul dönemine kadar yeterince tanınmadığını ifade ederek "Tanılama sürecinin erkene alınması için uğraşmaktayız. Çocuklar ilkokul birinci sınıfta b, d, p, 21 ve 12'yi ters yazmaya başladıklarında bu sorun ortaya çıkmaktadır. Bu çocuklar normal ve normal üstü zekaya sahiptirler" diye konuştu. Derneklerinin farkındalık yaratmak için kurulduğunu belirten Tokar, disleksinin erken dönemde tanılanmasının önemine de dikkati çekerek, “Çocuklar harfleri ters yazıyorsa, paragraf atlıyorsa, din, tanrı, takvim, zaman ve para gibi soyut bilgileri zor öğreniyorsa, ailelerin bir psikiyatriste başvurmaları ya da tanılama süreçlerinden geçmeleri gerekiyor” dedi.
“Disleksi Öğrenme Güçlüğünde Güncel Yaklaşımlar ve Gelecek Hedeflerinin Belirlenmesi Çalıştayı”, alan uzmanı akademisyenler, ilgili resmi kurum ve kuruluşlar ile ailelerin katılımıyla ortak bir platformda sorunların tartışılması, çözüm önerilerinin üretilmesi ve geleceğe yönelik yol haritasının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirildi. Çalıştayda, disleksi sorunları, çözüm önerilerinin üretilmesi, geleceğe yönelik yol haritasının belirlenmesi, disleksinin tanımı, disleksi problemi olan bireylerin ve ailelerin yaşadıkları sorunlar gibi konular tartışıldı. 5 konu başlığı altında izlenen Çalıştay’ın, disleksi öğrenme güçlüğü problemi olan bireyler ve ailelerinin yaşadıkları sorunlarla baş edebilmeleri ve yaşam kalitelerinin yükseltilmesi noktasında önemli sonuçları olacak.
DİSLEKSİ ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR VE GELECEK HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİ ÇALIŞTAY RAPORUNA ERİŞMEK İÇİN TIKLAYINIZ
26 Aralık 2015, Cumartesi