Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı (EKPSS) katılan adaylar arasından EKPSS puanı üstünlüğüne göre 400 engelli öğretmen alımı için başvuruları almaya başladı. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından adaylarda, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’ndaki genel şartlarla birlikte Engelli Kamu Personel Seçme Sınavı ve Engellilerin Devlet Memurluğuna Alınmaları Hakkında Yönetmelik hükümleri ile Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği’nde belirtilen özel şartlar aranacak.
Adaylar, başvurularını http://basvurular.meb.gov.tr/bsv3/engellimemurbsv/ adresinde belirtilen başvuru işlemlerini takip etmek suretiyle 30 Ekim'e kadar yapabilecek. Adayların başvuru formunun çıktısını, istenilen belgeler ile birlikte İl Milli Eğitim Müdürlüklerine onaylatmaları gerekiyor.
Başvuruda adaylardan diploma veya öğrenim durumu, pedagojik formasyon ve 2014 yılı EKPSS sonuç belgesi ile engelli sağlık kurulu raporu istenecek. Ayrıca adaylardan, herhangi bir kamu kurum ve kuruluşunda devlet memuru olarak çalışıp çalışmadıklarına ilişkin beyanları alınacak.
Geçerli başvuru sahibi adaylar, EKPSS puanı üstünlüğüne göre sıralanacak, alanlar itibariyle belirlenen kontenjanlara yerleştirmeler EKPSS puanı üstünlüğüne göre yapılacak.