Kalite İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığı Görevleri


 Kalite İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığının ve birimlerinin görevleri şunlardır:
1. Risk Takip Birimi
a) İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi, iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri Bakanlığın ilgili birimleriyle koordinasyon halinde sağlamak,
b) Genel Müdürlük faaliyetlerine yönelik risk analizi ve risk değerlendirme çalışmalarını Bakanlığın ilgili birimleriyle koordineli olarak yürütmek,
c) Genel Müdürlüğün görev ve sorumluluk alanı kapsamında etki, boşluk ve ihtiyaç analizi yaparak rapor hazırlamak, hazırlanan raporu ilgililerle paylaşmak,
2. Hizmet, Meslek Standartları ve Ölçütleri Birimi
a) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda hizmet standartları, performans ve kalite ölçütlerini ilgili birimlerle koordinasyon halinde hazırlamak ve geliştirmek, bilgi ve verileri toplamak, izlemek ve değerlendirmek,
b) Mesleki Yeterlilik Kurumu ile Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda yapılacak çalışmalarda koordinasyonu sağlamak.

3. Bakım Hizmetleri Kalite Standartları ve Kalite Yönetim Birimi
a) Engelli, yaşlı ve bakıma gereksinim duyan bireylere, bakım ve rehabilitasyon hizmeti veren kuruluşlarda bakım hizmetleri kalite standartlarının geliştirilmesi ile bu standartların uygulanmasına dair gerekli iş ve işlemleri yürütmek,
b) Bakım Hizmetleri Kalite Standartlarının oluşturulması ve geliştirilmesine yönelik gerekli çalışma ve araştırmaları yapmak, bu konuda projeler geliştirmek ve yürütmek, kalite standartlarına dair gerekli kitap, rehber vb. belgeleri oluşturmak ve yayımlamak,
c) Bakım Hizmetleri Kalite Standartlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi için gerekli olan eğitimleri planlamak ve uygulamak,
ç) Bakım ve rehabilitasyon hizmeti veren kuruluşlarda kurumsal ihtiyaç değerlendirmeleri yapmak ve değerlendirmeleri rapor halinde yayınlamak,
d) Bakım hizmetleri kalite standartlarına ilişkin değerlendirme faaliyetlerini yürütmek, takibini ve koordinasyonunu sağlamak.
4. Teftiş ve İç Denetim Raporları İzleme ve Koordinasyon Birimi
a) Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı ile İç Denetim Başkanlığına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, Genel Müdürlük birimleri arasında koordinasyonu sağlamak.
b) İç denetim, kalite yönetim sistemi ve genel teftiş rapor sonuçlarına uygun olarak düzeltici ve önleyici faaliyetleri yerine getirmek,
5. Afet ve Acil Durum Koordinasyon Birimi
a) Ülkenin genelinde veya belli bölgelerinde meydana gelen afet ve acil durumlara ilişkin Türkiye Afet Müdahale Planı kapsamındaki hizmetler ile afet ve acil durumlara ilişkin diğer iş ve işlemlerin Genel Müdürlüğün görev alanı kapsamında bağlı birim ve kuruluşlar düzeyinde etkin bir şekilde uygulanması için gerekli önlemlerin alınması ve Genel Müdürlük bünyesinde olay sırasında yapılacak müdahale ve olay sonrasında iyileştirme çalışmalarının koordinasyonunu gerçekleştirmek.
b) Afet ve acil durumlarda, etkin bir şekilde gerekli önlemlerin alınabilmesi için bağlı kuruluşlarda olay sırasında yapılacak müdahale ve olay sonrasında iyileştirme çalışmalarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
c) Afet ve acil durumlarda engellilerin ve yaşlıların durumlarına uygun tedbirlerin alınması için politika geliştirme çalışmalarını yürütmek.
(2) Görev alanındaki konulara ilişkin verileri ve istatistiki bilgileri toplamak, periyodik olarak derlemek, değerlendirmek, ilgili daire başkanlığına iletmek ve veri tabanı oluşturulmasına katkı sağlamak.
(3) Genel Müdür tarafından verilen benzer iş ve işlemleri takip etmek.