…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
10 Nisan 2020, Cuma Kütahya, Türkiye

Kütahya Vefa Koordinasyon Grubu ve 112 Acil Vefa Sosyal Destek Hattı


Birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de insan hayatı açısından son derece tehlikeli olan yeni tip Coronavirüs (Covid-19) salgını nedeniyle tüm dünyada can kaybı ve vaka sayısı artmaya devam etmektedir. 21.03.2020 tarihli ‘65 Yaş ve Üstü ile Kronik Rahatsızlığı Olanlara Sokağa Çıkma Yasağı Genelgesi’ ile “İllerde Valiler, ilçelerde Kaymakamlar tarafından 65 yaş ve üzeri ile kronik rahatsızlığı olan vatandaşlarımızın sağlık başta olmak üzere tüm temel ihtiyaçlarının karşılanması için gerekli tedbirler alınacaktır. İkametlerinden ayrılmalarına kısıtlama/yasaklama getirilen vatandaşlarımız 112,155,156 numaraları üzerinden ihtiyaçlarını bildirebileceklerdir. Bu çağrıların cevaplandırılması ve gerekli hizmetlerin üretilmesi için ihtiyaç duyulacak sayıda başta kolluk birimleri olmak üzere yeteri kadar kamu görevlisi/ekip ve araç görevlendirilecektir.” hükmü gereğince İlimizde de “112 Vefa Sosyal Destek Hattı” kuruldu.

 

Kütahya Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğümüz bünyesinde;

 

Kütahya Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü tarafından; 112 Vefa Sosyal Destek Hattı’na 22.03.2020 tarihinden itibaren 65 yaş ve üzeri ile kronik rahatsızlığı olan vatandaşlarımızın taleplerin alınması, takibinin yapılması ve sonlandırılması için Müdürlüğümüzde görevli 9 Çağrı Merkezi personeli olarak 9 meslek elemanı görevlendirildi. Ayrıca PTT ile işbirliği yapılarak maaşların başvuru sahiplerine ulaştırılabilmesi için 3 Saha personeli görevlendirildi. 112 Vefa Sosyal Destek Hattı 65 yaş ve üzeri ile kronik rahatsızlığı olan vatandaşlarımızın temel ihtiyacının karşılanabilmesi amacıyla 7/24 esası ile görev alınmaktadır.

 

Tavşanlı Sosyal Hizmet Merkezi ve Tavşanlı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı personelleri arasında 24 saat çalışma esasına göre görevli icapçı listesi oluşturuldu. Vefa Destek Grubu kapsamında gıda ve temizlik malzemeleri, oluşturduğumuz listelerdeki ihtiyaç sahiplerine ulaştırıldı. ‘112 Vefa İletişim Programı’nda 17 personele şifre ve kullanıcı adları tanımlanarak halkın talep ve ihtiyaçları anında sistem üzerinden ilgili kuruluşlara yönlendirilmektedir. Bir personel geçici olarak Tavşanlı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı’na görevlendirilmiş olup 4 personel ve 2 araç ile temizlik ve gıda yardımları dağıtılmaya devam edilmektedir.

 

Gediz Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü’nde görev yapan 4 personel ile Vefa Sosyal Destek Grubuna katılım sağlandı. Bu kapsamda görevli personellerimiz ile 112 Acil Çağrı Merkezi ve Gediz Vefa İletişim hattına gelen talepler, seyahat izin belgesi düzenlemeleri, gıda yardımı, maaş talepleri vb. konularda 65 yaş üstü ve 20 yaş altı vatandaşlarımız ile kronik hastalarımızın ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla Gediz Vefa Sosyal Destek Ofisinde gerekli yönlendirmeleri yapmaktadır.

 

Simav Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü’nde görev yapan 10 personel ve 2 araç ile Vefa Destek Grubu’na katılım sağlandı. 65 yaş üstü ve 20 yaş altı vatandaşlarımız ile kronik hastalarımızın ihtiyaçları (gıda, erzak, ilaç vb ihtiyaçlar, bankadan para çekme, maaş çekme vs.) talepler doğrultusunda ulaştırılmaktadır. Son zamanlarda Simav İlçemize il dışından gelen vatandaşları Kolluk kuvvetleri, Sağlık personeli ve Sosyal Hizmet Merkezi personeli ile birlikte ateş ölçümü, ev karantinada tebligatı gibi işlemler sağlanmaktadır. Gerek yurtdışından gelerek gerekse farklı nedenlerle herhangi bir ilde KYK yurdunda karantina uygulamasına tabi tutulmuş Simav Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğümüzce Kütahya ya da Uşak'tan alınarak evlerine teslim edilmektedir. Karantina altına alınmış köylerde yaşayan vatandaşların gerek devletten aldığı aylıkları gerekse emekli maaşları  Simav Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğümüzce PTT ya da bankadan alınarak vatandaşlarımızın evine ulaştırılmaktadır. Yeni tip coronavirüs (Covid-19) salgını nedeniyle vefat eden vatandaşın ailesine gıda yardımı iletildi.