Soru 2: Yabancı ülkelerden alınan Engelli Kimlik Kartı’nın ülkemizde tanıtılması için gerekli olan işlemler ve belgeler nelerdir?
- Engelli Kimlik Kartı’nın verildiği ülkede, apostil işlemlerini gerçekleştiren kuruma (bu kurumlar ülkelere ya da eyaletlere göre farklı olabilmekte) başvurarak, apostil onayı alınır.
- Apostil onayı alınan belge Türkçe’ye tercüme (yeminli) ettirilir.
- Tercüme edilen belge dış temsilciliklerimizde onaylatılır.
- İlgili ülke mevzuatına uygun apostil işlemi tamamlanmış, tercüme ettirilmiş ve dış temsilciliklerimizce onaylanmış belge, 2 adet fotoğraf ve nüfus cüzdanı (ya da pasaport) fotokopisi ile Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlükleri ya da Sosyal Hizmet Merkezlerinden Engelli Kimlik Kartı başvurusu şahsen (ya da vasi aracılığıyla) yapılabilir.
- Başvurusu kabul edilen kişilere Türkiye’de Engelli Kimlik Kartı düzenlenir ve kendisine teslim edilmesinden itibaren Engelli Kimlik Kartı’nın sağladığı haklardan yararlanmaya başlar.